Onze missie is: door onszelf gemaakt en voor onszelf gemaakt!
En hoe meer het mission statement de operationele realiteit van KSI Filtertechnik wordt, hoe meer uitstraling het uitstraalt.
KSI Filtertechnik was net zijn derde decennium ingegaan en stond voor talrijke uitdagingen, zowel binnen het bedrijf als op de markt. Het was daarom tijd om het gegroeide familiebedrijf en de interne en externe processen te analyseren en het bedrijf door middel van verschillende gecoördineerde maatregelen opnieuw uit te lijnen en actief klaar te maken voor de toekomst.
Daartoe werd de „KSI Toekomst Werkplaats“ gevormd als conceptueel kader voor de overwegingen en taken. Een van de centrale maatregelen van deze „KSI Future Workshop“ was de eerste ontwikkeling van een bedrijfsmissie. De uitdaging: enerzijds moet het mission statement de bestaande bedrijfscultuur weerspiegelen en anderzijds moet het het bedrijf, de medewerkers en hun acties oriënteren op de gezamenlijk gedefinieerde doelen. De bedrijfsmissie maakt ook deel uit van de EN ISO 9001 : 2015-certificering.
De bedrijfsmissie is nu beschikbaar. Alle collega’s op de locatie Willich hebben eraan bijgedragen: de managers in de strategievergaderingen en de medewerkers in groepsworkshops. Het proces werd georganiseerd door Corporate Communications. Het mission statement is hier ook opgeschreven.
Wij, KSI Filtertechnik GmbH, ontwikkelen, ontwerpen en produceren intelligente producten en systeemoplossingen voor persluchtfiltratietechniek, adsorptietechniek en condensaattechniek. Wij zijn altijd al iets „meer“ geweest dan een bedrijf uit de Niederrhein dat hoogwaardige producten „Made in Germany“ aanbiedt en streeft naar commercieel succes.
We bestaan omdat we diensten leveren van uitstekende kwaliteit, met volledige inzet en tegen eerlijke voorwaarden. We hechten bijzonder veel belang aan een goede, positieve en op vertrouwen gebaseerde samenwerking, zowel binnen ons bedrijf als in onze relaties met onze zakenpartners.
We stellen hoge eisen aan onszelf en onze diensten. Dit geldt zowel voor „Made in Germany“ in ons hoofdkantoor in Willich als in onze dochterondernemingen in het buitenland. De belofte van kwaliteit geldt zowel voor productie en assemblage als voor onze technische ondersteuning, nationale handel en export, documentatie en opslag.
Onze acties zijn gericht op de markt. Dit bereiken we door innovatief te blijven. We werken duurzaam, besparen hulpbronnen en bouwen onszelf op door te investeren in de opleiding van onze junior medewerkers en de professionele ontwikkeling van onze medewerkers.
Ons door de eigenaar geleide familiebedrijf is onafhankelijk. We bepalen onze eigen koers. Met duidelijke structuren, platte hiërarchieën en korte communicatie- en besluitvormingskanalen. Onze vrijheid strekt zich ook uit tot onze zakelijke relaties met onze partners: geen aankoopverplichtingen, geen exclusiviteitsovereenkomsten, geen vaste of langlopende leveringscontracten.
Het is van toepassing op de interne werking en samenwerking binnen ons bedrijf en op onze relaties met dealers, servicebedrijven en leveranciers: We zijn vriendelijk en behulpzaam. Deze kwaliteiten zijn belangrijk voor ons, en niet alleen om de winst te maximaliseren. Het is eerder ons karakter.
Eerlijkheid is een hoeksteen van ons bedrijf en onze samenwerking. Deze eerlijkheid vormt ook de voedingsbodem voor onze geloofwaardigheid en betrouwbaarheid. We komen onze afspraken na en komen onze contracten na.
Voor ons en onze zakenrelaties zijn samenwerking en partnerschap geen loze woorden. Integendeel, we werken er elke dag aan om onze gespecialiseerde dealers en servicecentra persoonlijke en uitgebreide ondersteuning te bieden. Kritiek en suggesties van onze klanten accepteren we graag. We zijn trouw aan ons principe van „no end customer business“.
In ons bedrijf werken vrouwen en mannen, jong en oud, collega’s met verschillende huidskleuren, nationaliteiten en religies. We willen en hebben deze diversiteit nodig, de verschillen, de jeugdige energie en de ervaring van oudere mensen. Het is de mix die het verschil maakt.
Onze internationale oriëntatie is op veel verschillende manieren zichtbaar. Bijvoorbeeld het feit dat we eigen dochterondernemingen hebben in Engeland, Nederland, Tsjechië en Kosovo. Het wordt ook weerspiegeld in ons internationale leveranciersnetwerk en onze wereldwijde klantenrelaties.